Mar Iman, Abdul Hamid (1990) Pemasaran keluaran pertanian. Penerbit UTM, Skudai, Johor Bahru. ISBN 983–9585–29–0
PDF (Table Of Content)
7kB |
Official URL: http://www.penerbit.utm.my/cgi-bin/katalog/buku.cg...
Abstract
Buku ini mengandungi beberapa bab iaitu kandungan, prakata, bab 1 pengenalan, kepentingan pemasaran pertanian, objektif pemasaran pertanian, bab 2 sistem pemasaran pertanian, pendekatan pemasaran, saluran pemasaran, bab 3 pengenalan kepada analisis harga, objektif penetapan harga, penentuan harga secara teori, bab 4 agihan fizikal dan khidmat pemasaran, pengangkutan, penyimpanan, bab 5 bursa komoditi, apa itu bursa komoditi?, rumah penjelasan komoditi, bab 6 analisis lanjutan tenaga harga, penentuan harga secara praktikal, gelagat harga keluaran pertanian, bab 7 mekanisme penstabilan harga, kaedah penstabilan harga, kaedah bantuan harga, bab 8 kelakonan pemasaran, sempadan pemasaran, kecekapan pemasaran, bibliografi, indeks.
Item Type: | Book |
---|---|
Subjects: | S Agriculture |
Divisions: | Geoinformation and Real Estate |
ID Code: | 30333 |
Deposited By: | Liza Porijo |
Deposited On: | 16 Apr 2013 04:49 |
Last Modified: | 10 Sep 2017 04:51 |
Repository Staff Only: item control page