Hamdan, Abdul Rahim and Ahmad, Saliza (2008) Tahap penguasaan guru dalam melaksanakan pentaksiran kerja amali (peka) sains menengah rendah. In: Seminar Kebangsaan Pendidikan Sains & Matematik 2008, 11 - 12 Oktober 2008, Universiti Teknologi Malaysia. (Unpublished)
|
PDF
129kB |
Official URL: http://www.ppsmj.com.my/seminar2008/html/kertasker...
Abstract
Pendidikan sains di Malaysia digubal berdasarkan Falsafah Pendidikan Kebangsaan yang menekankan kesepaduan antara ilmu pengetahuan, kemahiran, sikap dan nilai murni (Pusat Perkembangan Kurikulum,1992). Menurut Abdul Rahim (2007), proses pengesanan kurikulum perlu dilakukan untuk mengesan perkara-perkara yang boleh dibaiki dan meningkatkan aspek kualiti kurikulum sedia ada. Matapelajaran Sains adalah di antara matapelajaran yang awal telah dipilih untuk melaksanakan Pentaksiran Berasaskan Sekolah melalui program Pentaksiran Kerja Amali (PEKA) yang melibatkan semua pelajar dari Tingkatan 1 hingga Tingkatan 5 di peringkat sekolah menengah.
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Pentaksiran Kerja Amali, Tahap penguasaan |
Subjects: | L Education > L Education (General) |
Divisions: | Education |
ID Code: | 7674 |
Deposited By: | Noraffandy Yahaya |
Deposited On: | 13 Jan 2009 15:10 |
Last Modified: | 30 Sep 2017 07:24 |
Repository Staff Only: item control page