Universiti Teknologi Malaysia Institutional Repository

Kerangka konsep pembelajaran teradun dalam persekitaran visual-autentik bagi menyokong kemahiran insaniah pelajar

Ghani, Muhammad Syahir and Atan, Noor Azean (2014) Kerangka konsep pembelajaran teradun dalam persekitaran visual-autentik bagi menyokong kemahiran insaniah pelajar. In: 1st International Education Postgraduate Seminar 2014, 23-24 Nov, 2014, Johor Bahru, Malaysia.

[img]
Preview
PDF
447kB

Abstract

Pembelajaran yang melibatkan penggunaan teknologi menjadikan pelajar bersikap lebih aktif dan bertanggungjawab terhadap pembelajaran mereka. Konsep pembelajaran bertumpukan kepada pelajar menerusi penerapan elemen teknologi dijangka melahirkan graduan yang lebih bertanggungjawab, mempunyai keupayaan berkomunikasi dalam kalangan pelajar, menyokong pembelajaran berterusan, memupuk diri pelajar dalam menyelesaikan sesebuah masalah pembelajaran dengan lebih terbuka dan kritikal, berdikari, membentuk sikap proaktif, mendidik nilai beretika dan berintegriti serta menggalakkan pelajar untuk berkolaborasi dalam proses pembelajaran (Rafiza, 2013). Hal ini secara tidak langsung mampu membantu membentuk kemahiran insaniah dalam kalangan pelajar sebagaimana yang diperlukan semasa alam kerjaya mereka nanti.

Item Type:Conference or Workshop Item (Paper)
Uncontrolled Keywords:learning that involves the use of technology, establish a proactive attitude
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Education
ID Code:61239
Deposited By: Fazli Masari
Deposited On:22 Mar 2017 01:10
Last Modified:22 Mar 2017 01:10

Repository Staff Only: item control page