Universiti Teknologi Malaysia Institutional Repository

Prinsip asas kurikulum dan pengajaran

Hussin, Kamaruddin (Penterjemah) and Abdul Hamid, Hazil (Penterjemah) (1991) Prinsip asas kurikulum dan pengajaran. Penerbit UTM, Skudai, Johor Bahru. ISBN 983–9585–43–6

[img] PDF (Table Of Content)
40kB

Official URL: http://www.penerbit.utm.my/cgi-bin/katalog/buku.cg...

Abstract

Buku ini mengandungi beberapa bab iaitu kandungan, pengenalan, bab 1 apakah tujuan pendidikan yang hendak dicapai oleh sekolah?, mengkaji pelajar itu sendiri sebagai sumber objektif pendidikan, mengkaji kehidupan sezaman di luar sekolah, cadangan tentang objektif daripada pakar subjek, bab 2 bagaimana pengalaman pembelajaran yang sesuai dapat dipilih bagi mencapai objektif?, makna istilah “pengalaman pembelajaran”, prinsip-prinsip umum yang digunakan bagi memilih pengalaman pembelajaran, gambaran tentang ciri-ciri pengalaman pembelajaran yang boleh digunakan bagi mencapai berbagai-bagai jenis objektif pendidikan, bab 3 bagaimana pengalaman pembelajaran boleh disusun untuk kegunaan pengajaran yang berkesan?, apakah yang dimaksudkan dengan “organisasi”?, kriteria untuk mendapatkan organisasi yang berkesan, unsur-unsur yang akan disusun, bab 4 bagaimana keberkesanan pengalaman pembelajaran boleh dinilai?, perlunya penilaian, beberapa perkara asas berkenaan penilaian, prosedur penilaian, bab 5 bagaimana sebuah sekolah atau kakitangan maktab boleh membina kurikulum?.

Item Type:Book
Subjects:L Education
Divisions:Education
ID Code:30360
Deposited By: Liza Porijo
Deposited On:18 Apr 2013 06:18
Last Modified:10 Sep 2017 07:30

Repository Staff Only: item control page