Hussin, Kamaruddin (Penterjemah) and Abdul Hamid, Hazil (Penterjemah) (1991) Prinsip asas kurikulum dan pengajaran. Penerbit UTM, Skudai, Johor Bahru. ISBN 983–9585–43–6
PDF (Table Of Content)
40kB |
Official URL: http://www.penerbit.utm.my/cgi-bin/katalog/buku.cg...
Abstract
Buku ini mengandungi beberapa bab iaitu kandungan, pengenalan, bab 1 apakah tujuan pendidikan yang hendak dicapai oleh sekolah?, mengkaji pelajar itu sendiri sebagai sumber objektif pendidikan, mengkaji kehidupan sezaman di luar sekolah, cadangan tentang objektif daripada pakar subjek, bab 2 bagaimana pengalaman pembelajaran yang sesuai dapat dipilih bagi mencapai objektif?, makna istilah “pengalaman pembelajaran”, prinsip-prinsip umum yang digunakan bagi memilih pengalaman pembelajaran, gambaran tentang ciri-ciri pengalaman pembelajaran yang boleh digunakan bagi mencapai berbagai-bagai jenis objektif pendidikan, bab 3 bagaimana pengalaman pembelajaran boleh disusun untuk kegunaan pengajaran yang berkesan?, apakah yang dimaksudkan dengan “organisasi”?, kriteria untuk mendapatkan organisasi yang berkesan, unsur-unsur yang akan disusun, bab 4 bagaimana keberkesanan pengalaman pembelajaran boleh dinilai?, perlunya penilaian, beberapa perkara asas berkenaan penilaian, prosedur penilaian, bab 5 bagaimana sebuah sekolah atau kakitangan maktab boleh membina kurikulum?.
Item Type: | Book |
---|---|
Subjects: | L Education |
Divisions: | Education |
ID Code: | 30360 |
Deposited By: | Liza Porijo |
Deposited On: | 18 Apr 2013 06:18 |
Last Modified: | 10 Sep 2017 07:30 |
Repository Staff Only: item control page