Ghafar, Mohd. Najib (1997) Pembinaan dan analisis ujian bilik darjah. Penerbit UTM, Skudai, Johor Bahru. ISBN 983–52–0073–4
PDF (Table Of Content)
10kB |
Official URL: http://www.penerbit.utm.my/cgi-bin/katalog/buku.cg...
Abstract
Buku ini mengandungi beberapa bab iaitu kandungan, prakata, bab 1: pengenalan, takrif istilah, prinsip-prinsip am penilaian, penilaian dan pengajaran, skala ukur, bab 2: taksonomi objektif pendidikan, objektif pengajaran, dimensi objektif, tahap kemahiran, taksonomi objektif pembelajaran bloom, bab 3: ciri utama ujian, kesahan, kebolehpercayaan, bab 4: perancangan ujian bilik darjah, tujuan ujian, pembinaan jadual penentuan ujian (jadual spesifikasi), bab 5: memilih jenis soalan, soalan objektif, soalan penafsiran (penaksiran), soalan subjektif, bab 6: pengukuran afektif dan psikomotor, soal selidik, tahap afektif, gagasan tingkah laku, pernyataan soalan, bab 7: tadbiran ujian, himpunan, arahan ujian, cetakan, tadbiran ujian, bab 8: analisis butiran, penekaan, prosedur analisis butiran (item), kesimpulan, bab 9: analisis markah dan asas statistik, perwakilan data, pengukuran kecenderungan memusat, pengukuran varian, pengukuran koefisien korelasi, bab 10: penafsiran markah dan laporan, kegunaan min, median dan mod, tafsiran taburan, tafsiran sisihan lazim, gred norma, bab 11: isu-isu pengukuran dan penilaian, pendidikan rendah, pendidikan tinggi, korelasi kemasukan dan keluaran, kesimpulan, lampiran 1, indek.
Item Type: | Book |
---|---|
Subjects: | L Education |
Divisions: | Education |
ID Code: | 30356 |
Deposited By: | Liza Porijo |
Deposited On: | 18 Apr 2013 06:18 |
Last Modified: | 10 Sep 2017 06:47 |
Repository Staff Only: item control page