Boon , Yusof and Haron Khan, Bibi Sakinah (2011) Kerja berpasukan dalam kalangan guru Sekolah Kebangsaan Parit Setongkat Muar. UNSPECIFIED . pp. 1-8. (Unpublished)
|
PDF
64kB |
Abstract
Kajian deskriptif ini bertujuan untuk melihat tahap pengetahuan dan tahap kerja berpasukan di kalangan guru Sekolah Kebangsaan Parit Setongkat, Muar. Kajian ini melibatkan 55 orang responden. Soal selidik yang mengandungi 31 soalan objektif digunakan sebagai instrumen kajian. Data yang di perolehi dianalisis dalam bentuk kekerapan, peratus dan min dengan menggunakan perisian SPSS (Statistical Pakcages for Social Sciences) Version 15.0. Hasil kajian mendapati tahap min keseluruhan bagi pengetahuan ialah 4.58. Tahap kerja berpasukan pula ialah 4.44. Ini mencerminkan satu tahap yang tinggi. Hasil kajian juga mendapati tiada perbezaan tahap pengetahuan dan tahap kerja berpasukan mengikut jantina mahupun pengalaman. Berdasarkan kajian ini, beberapa cadangan dikemukakan untuk membantu meningkatkan pengetahuan dan kerja berpasukan di sekolah ini dan akan terus mengekalkan sekolah ini sebagai sekolah cemerlang.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | kerja berpasukan, guru sekolah |
Subjects: | L Education > L Education (General) |
Divisions: | Education |
ID Code: | 11816 |
Deposited By: | Assoc. Prof Dr Azizi Yahaya |
Deposited On: | 18 Jan 2011 03:17 |
Last Modified: | 18 Jan 2011 03:17 |
Repository Staff Only: item control page