Universiti Teknologi Malaysia Institutional Repository

Pembinaan Dan Penilaian Modul Pengajaran Kendiri Lukisan Terbantu Komputer Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Kbsm Tingkatan Empat

Saud, Muhammad Sukri and Ahmad, Mohd Azzam (2010) Pembinaan Dan Penilaian Modul Pengajaran Kendiri Lukisan Terbantu Komputer Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Kbsm Tingkatan Empat. Pembinaan Dan Penilaian Modul Pengajaran Kendiri Lukisan Terbantu Komputer Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Kbsm Tingkatan Empat . pp. 1-7. (Unpublished)

[img]
Preview
PDF
37kB

Abstract

Kajian ini merangkumi pembinaan dan penilaian kesesuaian MPK Lukisan Terbantu Komputer bagi mata pelajaran Lukisan Kejuruteraan Tingkatan Empat. Model yang digunakan untuk pembinaan MPK ialah Model Teras-Cabang. Manakala borang Soal Selidik Kesesuaian Modul Pengajaran Kendiri (MPK) (Guru) (Shaharom, 1994) telah digunakan sebagai alat kajian. MPK Lukisan Terbantu Komputer yang dibina dinilai kesesuaiannya oleh guru-guru mata pelajaran Lukisan Kejuruteraan menerusi dua peringkat Penilaian Formatif iaitu Penilaian Formatif Satu dengan Satu (PFSS) dan Penilaian Formatif Kelompok Kecil (PFKK). Seramai empat orang guru terlibat dalam PFSS dan lapan orang dalam PFKK. Data yang diperolehi dianalisis secara statistik deskriptif dalam bentuk min, maksimum dan minimum. Hasil kajian mendapati status MPK yang dibina adalah sesuai pada keduadua peringkat PFSS dan PFKK.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:Lukisan Terbantu Komputer, Lukisan Kejuruteraan, Modul Pengajaran Kendiri (MPK)
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Education
ID Code:10843
Deposited By: Assoc. Prof Dr Azizi Yahaya
Deposited On:01 Nov 2010 15:02
Last Modified:15 Aug 2017 07:45

Repository Staff Only: item control page