Tiong, Leh Ling and Tasir, Zaidatun (2008) Pendekatan pembelajaran kemahiran membaca menerusi lagu dan muzik berasaskan komputer bagi murid tahun satu. In: Seminar Penyelidikan Pendidikan Pasca Ijazah 2008, 25-27 November 2008, Universiti Teknologi Malaysia.
|
PDF
130kB |
Official URL: http://www.academia.edu/1104903/Pendekatan_pembela...
Abstract
Masalah keciciran menguasai kemahiran membaca masih berlaku dalam kalangan murid-murid Sekolah Rendah di negara kita bahkan di luar negara. Teori Pembelajaran Bruner telah menunjukkan bahawa kanak-kanak mempunyai kemampuan simbolik semasa Tahun Satu jika didedahkan dengan proses pengajaran dan pembelajaran yang berkesan. Berdasarkan dapatan kajian-kajian lepas di luar negara, pendekatan pembelajaran menerusi lagu dan muzik dalam pengajaran dan pembelajaran kemahiran membaca didapati amat berkesan. Justeru, penyelidik ingin mengkaji potensi dan keberkesanan pendekatan pembelajaran kemahiran membaca menerusi lagu dan muzik berasaskan komputer di negara kita.
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Kemahiran membaca |
Subjects: | L Education > L Education (General) |
Divisions: | Education |
ID Code: | 7904 |
Deposited By: | Noraffandy Yahaya |
Deposited On: | 22 Feb 2009 08:20 |
Last Modified: | 30 Sep 2017 04:34 |
Repository Staff Only: item control page