Universiti Teknologi Malaysia Institutional Repository

Common errors produced UTM students in report writing

Marzuki, Shahirah and Zainal, Zaidah Common errors produced UTM students in report writing. Project Report. Faculty of Management and Human Resource Development, Skudai, Johor. (Unpublished)

This is the latest version of this item.

[img] PDF
7Mb

Abstract

Students entering tertiary level of education are expected to have the linguistic competence in English to be able to perform in their academic activities. One of the tasks they need to perform is report writing. With the linguistic competence expected, students are required to produce good reports. Our observation, however, shows that students have the tendency to produce errors at both micro and macro levels. The purpose of this study, therefore, is to investigate errors produced by students when writing reports. For this purpose, 59 examination scripts produced by students from the Faculty of Science, UTM were analysed. Common errors were coded to determine the frequency of occurrence of these errors. The findings show that students tend to produce grammatical errors such as subject-verb-agreement, active/passive construction, singular-plural and the use of past participles, to name a few. Grammatically, all the errors were found to be structural ones and these had resulted in the construction of flawed sentences. On the basis of these findings, we recommend that grammar should be explicitly taught to future students to give them the opportunity to improve their grammar in writing

Item Type:Monograph (Project Report)
Additional Information:Kesalahan bahasa yang terdapat dalam penulisan lapuran Bahasa Inggeris di kalangan pelajar UTM ; Pelajar yang memasukki pusat penagajian tinggi seperti UTM adalah dijangkakan sudah mempunyai kemahiran Babasa Inggeris untuk memblehkan mereka menyediakan tugasan kursus Bahasa dan menjalankan aktivti akademik yang lain dalam Bahasa Inggeris. Satu dari tugasan yang pelajar perlu sediakan ialah penulisan lapuran. Dengan kemahiran bahasa yang dijangkan ada pada setiap pelajar, mereka diperlukan untk menulis lapuran yang baik. Walaubagaimanapun, pengamatan kami menunjukkan bahawa sebahagian besar pelajar mempunyai kecenderongan untuk membuat kesalahan tahap mikro dan makro. Tujuan kajian ini ialah untuk mengkaji kesalahan yang dilakukan oleh pelajar ketika menulis lapuran. Untuk tujuan kajian ini, sebanyak 59 skrip peperiksaan pelajar Fakulti Sains, UTM telah dianalisis. Kesalahan-kesalahan telah dikodkan untuk menentukan kekerapan berlakunya kesalahan tersebut. Dapatan kajian menununjukkan bahawa pelajar ini telah mengahasilkan kesalahan bahasa seperti grammatical errors seperti subject-verb-agreement, active/passive construction, singular-plural and the use of past participles dan lain-lain kesalahan bahasa yang terdapat di Bab Enam. Kebanyakan kesalahan yang didapati adalah kesalahan yang merujuk kepada penggunaan nahu bahasa Inggeris. Kesalahan ini seterusnya menyebabkan atau menghasilkan pembinaan ayat yang penuh dengan kesalahan bahasa. Berdasarkan kepada analisis dan kejumpaan kajian ini, kami mencadangkan supaya nahu bahasa Inggeris diajar secara eksplisit kepada pelajar yang akan datang. Dengan cara ini pelajar dapat memahami ilmu nahu dan cara penggunaannya secara yang betul supaya mereka dapat memperbaiki bahasa Inggeris mereka terutamanya untuk penulisan
Uncontrolled Keywords:report writing, linguistic competence, grammatical errors, grammar
Subjects:P Language and Literature > PE English
L Education > L Education (General)
Divisions:Management and Human Resource Development (Formerly known)
ID Code:3775
Deposited By: Pn Zaidah Ramli
Deposited On:18 Jul 2008 00:49
Last Modified:01 Jun 2010 03:12

Available Versions of this Item

Repository Staff Only: item control page