Universiti Teknologi Malaysia Institutional Repository

Teori pengajaran dan pembelajaran: Bahasa Arab di Sekolah Menengah Agama di Malaysia

Mohamed, Ahmad Kilani (2001) Teori pengajaran dan pembelajaran: Bahasa Arab di Sekolah Menengah Agama di Malaysia. Penerbit UTM, Skudai, Johor Bahru. ISBN 983-52-0228-1

[img]
Preview
PDF
21kB

Official URL: http://www.penerbit.utm.my/cgi-bin/katalog/buku.cg...

Abstract

Buku ini mengupas teori-teori asas berkaitan dengan pengajaran dan pembelajaran bahasa Arab di Sekolah Menengah Agama di Malaysia. Buku ini menjadi rujukan pelajar-pelajar Program Sarjana Muda Sains serta Pendidikan (Pengajian Islam) di Universiti Teknologi Malaysia bagi Subjek Kaedah Mengajar Bahasa Arab di bawah kod (SLI 2292), subjek Qiraah Wa´al Maqal di bawah kod (SLI 3322) juga bagi subjek Qawaid Lughah Arabiah IV di bawah kod (SLI 2042). Buku ini juga amat sesuai bagi rujukan pelajar-pelajar IPTA dan Maktab Perguruan Islam serta masyarakat yang berminat dalam bidang pengajaran dan pembelajaran Bahasa Arab.

Item Type:Book
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Islamic Studies
ID Code:29855
Deposited By: Liza Porijo
Deposited On:29 Mar 2013 03:00
Last Modified:08 Feb 2017 04:43

Repository Staff Only: item control page