Universiti Teknologi Malaysia Institutional Repository

Tahap kesediaan arah diri pelajar dewasa dan reka bentuk scaffolding dalam pembelajaran reka cipta secara online

Othman, Widad and Mohd. Amin, Nor Fadila and Ibrahim, Halijah and Saud, Muhammad Sukri (2008) Tahap kesediaan arah diri pelajar dewasa dan reka bentuk scaffolding dalam pembelajaran reka cipta secara online. In: ICT Dalam Pendidikan teknik dan Vokasional. Penerbit UTM, Johor, pp. 99-114. ISBN 978-983-52-0513-2

[img] PDF
73Kb

Official URL: http://www.penerbit.utm.my/bookchapterdoc/FP/bookc...

Abstract

Teknologi merupakan salah satu kuasa utama yang mampu membentuk pembelajaran dewasa pada abad ini. Pembelajaran elektronik bukan sahaja memperkenalkan kita kepada teknologi baru kepada proses pengajaran tetapi kepada cara baru untuk berfikir tentang pengajaran dan pembelajaran. Wujud peralihan daripada pembelajaran berpusatkan guru dan pembelajaran berasaskan daya ingatan kepada pembelajaran berpusat pelajar, berasaskan masalah dan PAD. Amalan pendidikan ini mempunyai sumbangan yang signifikan kepada pemikiran kritis, kreativiti dan prestasi cemerlang pelajar (Knowles, 1998).

Item Type:Book Section
Uncontrolled Keywords:scaffolding, online
Subjects:L Education > L Education (General)
L Education > LB Theory and practice of education
Divisions:Education
ID Code:27747
Deposited By: Fazli Masari
Deposited On:02 Aug 2012 00:36
Last Modified:02 Aug 2012 00:36

Repository Staff Only: item control page