Universiti Teknologi Malaysia Institutional Repository

Pengajaran Dan Pembelajaran (P&P) Kelas Pengajian Al-Qur’an

Abdullah, Abdul Hafiz and Hamsur, Nor Hidayah Pengajaran Dan Pembelajaran (P&P) Kelas Pengajian Al-Qur’an. UNSPECIFIED, 4 . (Unpublished)

[img]
Preview
PDF
106Kb

Abstract

Kajian ini bertujuan untuk mengetahui teknik yang digunakan dalam proses pengajaran dan pembelajaran (P&P) kelas pengajian al-Qur’an di kalangan Saudara Baru. Secara keseluruhan, dapatan kajian menunjukkan teknik yang digunakan dalam proses pengajaran dan pembelajaran (P&P) kelas pengajian al-Qur’an di kalangan Saudara Baru adalah berada pada tahap tinggi dengan nilai min 4.12. Faktor-kaktor yang mendorong Saudara Baru mempelajari al- Qur’an berada pada tahap tinggi juga iaitu nilai min sebanyak 4.25. Manakala masalah-masalah yang dihadapi oleh Saudara Baru dalam mempelajari al-Qur’an berada pada tahap min sederhana iaitu 2.59. Di akhir kajian ini penyelidik telah mengemukakan beberapa cadangan sebagai panduan dan rujukan kepada pihak yang terlibat seperti kepada Saudara Baru, guru-guru dan pihak Jabatan Agama Johor (JAJ).

Item Type:Article
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Education
ID Code:20982
Deposited By: Assoc. Prof Dr Azizi Yahaya
Deposited On:31 Dec 2011 07:16
Last Modified:03 Jan 2012 01:59

Repository Staff Only: item control page