Universiti Teknologi Malaysia Institutional Repository

Penglibatan Pelajar Sebagai Ejen Multi Level Marketing

Salamon, Hussin and Abdul Wahab, Nurul Nadia Penglibatan Pelajar Sebagai Ejen Multi Level Marketing. unspecified, 4 . (Unpublished)

[img] PDF
Restricted to UNSPECIFIED

87Kb

Abstract

Kajian ini adalah bertujuan untuk mengenalpasti penglibatan pelajar SPI sebagai ejen Multi Level Marketing. Data yang diperolehi dianalisis menggunakan perisian “Statistical Package For The Social sciences” (SPSS) versi 14.0 bagi mendapatkan kekerapan, peratusan dan min. Nilai kebolehpercayaan soal selidik ialah 0.665. Dapatan kajian menunjukkan faktor-faktor penglibatan pelajar dalam perniagaan MLM berada pada tahap min yang tinggi iaitu dengan nilai min 3.51. Manakala cabaran-cabaran yang dihadapi oleh pelajar dengan nilai min 2.83 berada di tahap sederhana dan langkah-langkah untuk mengimbangi dunia pelajaran dengan dunia perniagaan di tahap tinggi iaitu nilai min 3.92.

Item Type:Article
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Education
ID Code:20009
Deposited By: Assoc. Prof Dr Azizi Yahaya
Deposited On:20 Dec 2011 09:36
Last Modified:20 Dec 2011 09:36

Repository Staff Only: item control page