Universiti Teknologi Malaysia Institutional Repository

Persepsi Guru Kelas Terhadap Kemenjadian Murid

Abdul Rahman, Mohd Anuar and Manap, Rafidah Persepsi Guru Kelas Terhadap Kemenjadian Murid. unspecified, 4 . (Unpublished)

[img]
Preview
PDF
8Kb

Abstract

Penyelidikan deskriptif ini bertujuan mengenalpasti Tahap Kemenjadian Murid Lepasan UPSR di Daerah Pontian mengikut persepsi guru kelas tingkatan satu. Kajian rintis menunjukkan realibility coefficient soal selidik bagi aspek sahsiah adalah 0.888, aspek akademik 0.823 dan aspek kokurikulum 0.812. Hasil kajian menunjukkan aspek sahsiah pada tahap tinggi iaitu dengan nilai min 3.68. Manakala, hasil daripada ANOVA pula menunjukkan terdapat perbezaan yang signifikan antara jenis sekolah dengan aspek kemenjadian murid. Terdapat perbezaan yang wujud dalam aspek kemenjadian murid di antara jenis sekolah dan hal ini memerlukan perhatian yang khusus oleh pihak sekolah pada masa hadapan.

Item Type:Article
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Education
ID Code:20000
Deposited By: Assoc. Prof Dr Azizi Yahaya
Deposited On:20 Dec 2011 09:01
Last Modified:20 Dec 2011 09:01

Repository Staff Only: item control page