Universiti Teknologi Malaysia Institutional Repository

Dilema bahasa inggeris dalam pengajaran dan pembelajaran sains

Ibrahim, Nor Hasliza and Surif, Johari and Arshad, Muhammad Yusof (2007) Dilema bahasa inggeris dalam pengajaran dan pembelajaran sains. In: Conference On Teaching And Learning In Higher Education, 2007, Kuala Lumpur.

Full text not available from this repository.

Abstract

Rasional bagi pelaksanaan dasar tersebut ialah: Memberi pelajar peluang meningkatkan penguasaan Bahasa Inggeris. Sains dan Matematik adalah bidang ilmu yang paling cepat berkembang dan disebarkan melalui pelbagai media dalam bahasa Inggeris. Sains dan Matematik adalah penyumbang kepada pembangunan negara. Sebahagian bahan bacaan mengenai bidang ini adalah dalam bahasa Inggeris. Pendedahan awal kepada Sains dan Matematik dalam bahasa Inggeris memberi peluang kepada pelajar untuk mengakses dan memahami maklumat dalam bahasa Inggeris.

Item Type:Conference or Workshop Item (Paper)
Uncontrolled Keywords:english dilemma, teaching, learning science
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Education
ID Code:13928
Deposited By: Liza Porijo
Deposited On:16 Aug 2011 09:58
Last Modified:02 Aug 2017 04:17

Repository Staff Only: item control page