Universiti Teknologi Malaysia Institutional Repository

Kerangka maklum balas keperibadian dalam e-pembelajaran

Mailok, Ramlah and Tasir, Zaidatun and Yahya, Noraffandy (2007) Kerangka maklum balas keperibadian dalam e-pembelajaran. In: E-Pembelajaran: Reka Bentuk dan Pembangunan. Penerbit UTM, Johor, pp. 1-11. ISBN 978-983-52-0539-2

Full text not available from this repository.

Abstract

Maklum balas merupakan aspek yang penting dalam pembelajaran dan pengajaran (Mory, 1996). Bangert-Drown et al (1991) juga menekankan bahawa “ …sebarang teori yang menggambarkan pembelajaran sebagai satu proses yang berpengaruh yang mempunyai persefahaman di antara pelajar dan persekitaran mereka perlu melibatkan maklum balas secara implisit atau eksplisit kerana tanpa maklum balas, pengaruh persefahaman melalui definisi adalah mustahil. Namun, bentuk maklum balas selalu dilihat sebagai unsur penting dalam teori pembelajaran dan pemberian arahan”.

Item Type:Book Section
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Education
ID Code:13546
Deposited By: Liza Porijo
Deposited On:09 Aug 2011 03:50
Last Modified:09 Aug 2011 03:50

Repository Staff Only: item control page