Universiti Teknologi Malaysia Institutional Repository

Tahap Amalan Pengurusan Peperiksaan Dan Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Menengah Islam Hidayah, Johor Bahru.

Hushin, Hassan and Kamaruddin, Shafinaz (2010) Tahap Amalan Pengurusan Peperiksaan Dan Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Menengah Islam Hidayah, Johor Bahru. Tahap Amalan Pengurusan Peperiksaan Dan Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Menengah Islam Hidayah, Johor Bahru. . pp. 1-8. (Unpublished)

[img]
Preview
PDF
91Kb

Abstract

Kajian ini merupakan satu kajian berbentuk deskriptif untuk mengenalpasti tahap amalan pengurusan peperiksaan dan pengurusan kokurikulum di Sekolah Menengah Islam Hidayah, Johor Bahru. Seramai 49 orang guru dari Sekolah Menengah Islam Hidayah telah dipilih sebagai responden kajian ini. Kajian ini dijalankan dengan mengedarkan satu set soal selidik kepada responden yang mempunyai 59 item. Data telah dianalisis secara statistik deskriptif dengan menggunakan program Statistical Package for Social Science (SPSS) 13.0 for Windows. Tahap kebolehpercayaan (Alfa Cronbach) yang diperolehi melalui kajian rintis ialah 0.832. Secara keseluruhan dapatan kajian menunjukkan bahawa tahap amalan pengurusan peperiksaan dan kokurikulum di SMIH berada pada tahap tinggi. Cadangan untuk kajian lanjutan disertakan untuk tujuan penambahbaikan. Katakunci : amalan pengurusan pemeriksaan, pengurusab kokurikulum

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:amalan pengurusan pemeriksaan, pengurusab kokurikulum
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Education
ID Code:11671
Deposited By: Assoc. Prof Dr Azizi Yahaya
Deposited On:27 Dec 2010 04:09
Last Modified:27 Dec 2010 04:09

Repository Staff Only: item control page