Hushin, Hassan and Kamaruddin, Shafinaz (2010) Tahap Amalan Pengurusan Peperiksaan Dan Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Menengah Islam Hidayah, Johor Bahru. Tahap Amalan Pengurusan Peperiksaan Dan Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Menengah Islam Hidayah, Johor Bahru. . pp. 1-8. (Unpublished)
|
PDF
93kB |
Official URL: https://core.ac.uk/display/11787022
Abstract
Kajian ini merupakan satu kajian berbentuk deskriptif untuk mengenalpasti tahapamalan pengurusan peperiksaan dan pengurusan kokurikulum di Sekolah Menengah Islam Hidayah, Johor Bahru. Seramai 49 orang guru dari Sekolah Menengah Islam Hidayah telahdipilih sebagai responden kajian ini. Kajian ini dijalankan dengan mengedarkan satu set soalselidik kepada responden yang mempunyai 59 item. Data telah dianalisis secara statistik deskriptif dengan menggunakan program Statistical Package for Social Science (SPSS) 13.0 for Windows. Tahap kebolehpercayaan (Alfa Cronbach) yang diperolehi melalui kajian rintis ialah0.832. Secara keseluruhan dapatan kajian menunjukkan bahawa tahap amalan pengurusan peperiksaan dan kokurikulum di SMIH berada pada tahap tinggi. Cadangan untuk kajian lanjutan disertakan untuk tujuan penambahbaikan.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | amalan pengurusan pemeriksaan, pengurusab kokurikulum |
Subjects: | L Education > L Education (General) |
Divisions: | Education |
ID Code: | 11671 |
Deposited By: | Assoc. Prof Dr Azizi Yahaya |
Deposited On: | 27 Dec 2010 04:09 |
Last Modified: | 13 Mar 2017 03:47 |
Repository Staff Only: item control page