Sihes, Ahmad Johari (2008) Bab 11 : Teori Pembelajaran. In: Psikologi Pendidikan. Penerbit Universiti Teknologi Malaysia, Skudai, Johor Bahru, pp. 1-9. ISBN 9789835205361
|
PDF
- Published Version
31kB |
Abstract
Teori merupakan antara perkara asas kepada sesuatu bidang ilmu, termasuklah bidang psikologi pendidikan. Teori-teori pembelajaran dalam psikologi pendidikan memberi fokus kepada aspekaspek pembelajaran dan daripadanya datang idea-idea dan prinsip-prinsip tertentu. Perkataan teori ini sebenarnya tidak asing bagi kita, malah adakalanya digunakan dalam percakapan atau perbualan seharian. Walau bagaimanapun penggunaan perkataan teori dalam perbualan seharian ini mungkin tidak menepati maksud teori yang sebenar. Apakah yang dimaksudkan dengan teori?
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | educational psychology, learning theory |
Subjects: | L Education > L Education (General) |
Divisions: | Education |
ID Code: | 10358 |
Deposited By: | Assoc. Prof Dr Azizi Yahaya |
Deposited On: | 26 Sep 2010 01:57 |
Last Modified: | 04 Oct 2013 08:50 |
Repository Staff Only: item control page